کد خبر : ۲۲۱۸۵۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۶ ساعت ۰۹:۵۸

رئیس آموزش وپرورش دزفول:
50 درصد مدارس دزفول فرسوده هستند/ 5 مدرسه خيرساز در حال احداث است

رئیس اداره آموزش وپرورش دزفول گفت: حدود 50 درصد از مدارس دزفول فرسوده شده اند ونیازمند بازسازی و بهسازي فوری هستند.

 50 درصد مدارس دزفول فرسوده هستند/ 5 مدرسه خيرساز در حال احداث است

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز( دز ان ان)، عبدالمحمد جرجاني ظهر امروز جمعه در آیین افتتاح مجتمع ورزشی زنده یاد حاج کاظم ریسمان سنج که با حضور مسئولان کشوری و استاني برگزار شد، اظهار کرد: آموزش وپرورش دزفول از سال 1305 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

وی تعداد دانش آموزان شهرستان را 71 هزار نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر 6 هزار نوآموز نیز در دوره پیش دبستانی در دزفول مشغول به یادگیری هستند.

معاون مدیر کل و با اشاره به وسعت این شهرستان، گفت: برخی معلمان دزفولی برای آموزش روزانه 50 کیلومتر مسیر را برای رسیدن به مناطق عشایری و صعب العبور شهرستان طی می کنند که این جای تقدیر دارد.

جرجانی بابیان اینکه حدود 50 درصد از مدارس دزفول روبه فرسوده شدن هستند، تصریح کرد: قدمت این مدارس از 40 سال بیشتر است و نیازمند بازسازی و بهسازي فوری هستند.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر چهار فضای آموزشی شامل دبستان مسلم بن عقیل، دبستان ضیایی، دبیرستان های برداران شهروز و طالقانی در سطح شهر دزفول و یک دبستان در روستای عبده محمد توسط خیران دزفولی در حال احداث است که قطعا تا مهرماه سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس اداره آموزش وپرورش دزفول بااشاره به فرسودگی ناشی از قدمت زیاد ساختمان این اداره، یادآور شد: امیدوار هستیم با مشارکت و همراهی همیشگی خیرین مدرسه ساز دزفول بتوانیم وضعیت فیزیکی و تجهیزاتی فضاهای آموزشی شهرستان را بیش از گذشته بهبود بخشیم.

جرجانی در پایان از تلاش ها و همراهی های مستمر جامعه خیرین بانوان و آقایان مدرسه ساز دزفول تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش دز ان ان، در آیین افتتاح پروژه چند منظوره و بزرگ ورزشی زنده یاد حاج کاظم ریسمان سنج که ظهر امروز جمعه برگزار شد،  استاندار خوزستان، مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، مدیرکل آموزش وپرورش استان، رئیس شرکت نفت و گاز مارون، رئیس سازمان آب و برق و چندتن از مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، نماینده مردم دزفول در مجلس، رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر ، رئیس و عوامل اداره آموزش وپرورش ، فرمانده سپاه ناحیه دزفول، فرمانده انتظامی، عوامل سازنده این مجتمع از جمله خاندان ریسمان سنج و چندین تن از جامعه خیرین مدرسه ساز شهرستان و استان حضور داشتند.

درپایان این مراسم توسط تمامی مسئولان از خانواده نیکوکار، ریسمان سنج بااهداي لوح ها و هدایای فراوانی تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها: عبدالمحمد جرجاني افتتاح مجتمع ورزشی رئیس اداره آموزش وپرورش دزفول